14 Ekim 2010 Perşembe

İkinci hafta, 16 Film! (şimdilik)

İlk hikayem ilk filmim bünyesinde 3 günde 16 film çekimi gerçekleştirdik! Ünlem işareti kullaniyorum çünkü şimdiye kadar mithat alam film merkezindeki kısafilm atölylerinde toplamda bu kadar film çekilmedi.
Öncelikle yazıp çizen ve emek veren herkesi kutlarım. Bir kere de yarattiğiniz filmler için kutlarım çünkü filmlerinizi çok tuttum. Hepsinde hoşuma giden o kadar çok nokta var ki...
Çekilen filmlerin kurgusunu tamamlayabildiğim 10 tanesini film merkezinin sinema salonunda 2.hafta atölyesi bünyesinde gösterdik. Kapalı gişe bir gösterimdi :) Merak edenler için tekrarlıyorum: çeşitli aksaklıklardan dolayı filmlerini çekemeyenlerin de filmlerini tamamlayıp, kurguda bekleyen 6 film ile gelecek çarşamba (20 ekim) 17de göstereceğiz, yine mafm'nin sinema salonunda.
İlk hikayem ilk filmim uygulamasini tamamlayacak en önemli kısım ise bu çarşamba atölyede size verdiğim sarı kağıtlar. Bu kağıtlara yazdırdığım konu başlıklarına yazacaklarınız gelişiminiz açısından çok önemli. Tabii bir de ben bunu çok önemsiyorum, film çeken arkadaşlar ve film çekmese dahi çekilmiş filmleri blogdan izleyip 2. atölyede istediğim uygulamayı yapan arkadaşlarla çalışmalara devam etmeyi planlıyorum. Neden? Çünkü ilk yapılan filmler beni çok umutlandırdı. O özveri ve yaratıcılıktaki arkadaşlarla devam etmek istiyorum zira aynı enerjiyi hatta fazlasını ben de ortaya koyuyorum.
Çekimler esnasında başıma olmadık şeyler geldi, bazıları komikti. Mesela 'buluşma' filminin finalinde, ekranın solunda yerde bir parça hayvan b.ku var, devasa. Biraz şekli bozulmuş, çünkü ben ona bastım :) Kamera bozuldu, başka kameraya geçtik, çekimler sarktı-rötarlar oluştu-telefon trafikleri..., yağmur yağdı çekimler ertelendi, parçalı bulutlar yüzünden güneşin çıkması ya da saklanması beklenildi, pil bitti, kaset bitti, ben bittim..., kurgu için yaptığım 'gece beni yalnız bırakmayın, uğrayın,yiyecek getirin' çağrısı karşılık buldu :)), isimlerini bildiğim sizlerle yüzyüze tanışma şansım oldu. Aslında söyleyecek çok ayrıntı var, onlar aramızda muhabbet olarak sürsün diye yazmıyorum.
Bloga asagida ekledigim ilk hikayem ilk filmim filmlerini izleyin ve tarif ettiğim şekilde uygulamanızı yapıp bana mailleyin. Film yapmanın en önemli motivasyonlarından biri feedback almaktır. Kötü de olsa filmin yönetmeni birşeyler duymak ister, istemiyorum dese de ister. Bu sebeple özenin ve bu filmleri kendinizce inceleyin. Diger filmler icin de bu uygulama olacak simdiden belirteyim. Tekrardan ellerine sağlık filmlerde emeği geçenlerin, ve filmleri değerlendirip benzer emeği vereceklerin. Kimse hayir demiyorsa filmleri baska platformlarda paylasabilirsiniz.

Gelecek carsamba gorusmek uzere.
ali c.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder